perjantai 16. toukokuuta 2014


Salli minun.

Eilispäivän lapsena
kuivattuna ruohona.
Vähäisenä alkuna
lakastuneena kukkana.
Mitättömänä taimena,
nuupahtaneena versona.

Salli minun.

Elpyä uudeksi ja kasvavaksi
voimakkaaksi ja rohkeaksi.

Sinun läsnäolossasi, varjossasi.

Salli minun.

Rehottaa kuin ruoko
kasvaa kuin kaisla
vaikka, ei ole vettä.

Varttua ja elpyä
karaistua ja vahvistua
vaikka, ei ole tuulta.

Salli minun.

Nähdä, nyrkinkokoinen pilvi
autiomaan rannalla,
kuulla veden kohina
pilvettömällä sannalla,
tuntea sen tuoksu,
helteisenä päivänä,
työn ja kuorman uuvuttamana.

Salli minun.

Tunnistaa Sinun sateesi aika,
elävien maassa, aikojen lopussa.

Salli minun.

Antaa toivoa ja rohkaista
nääntyvää, itseensä käpertynyttä,
virvoittavien vetten tykö
hellästi ohjata.

Salli minun.


Hileitä/Jaana Lampinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti